غرق شدن یک کودک بلوچ در آب هوتگ در شهرستان چهبار

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، در تاریخ ۲۱ مهرماه ۹۹، یک کودک بلوچ به نام “محمود رئیسی” فرزند ذاکر اهل روستای یعقوب زهی از توابع بخش پلان شهرستان چابهار در آب هوتگ غرق شد و جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: ”محمود در حال بازی کردن در کنار گودال آب بوده که پایش سُر خورده و به داخل آب افتاده است.“

این منبع افزود: ”با افتادن وی به داخل آب او غرق شده و جان خود را از دست داده که پس از ۲۰ دقیقه دایی او، وی را از آب خارج کرده است.“

عدم نصب حفاظ و بی تفاوتی مسئولین امر باعث شده سالانه کودکان زیادی بر اثر غرق شدگی در آب هوتگ ها جان خود را از دست بدهند.

نبود آب، فقدان شبکه آبرسانی و عدم تامین نیازهای اولیه، مردم بلوچ بویژه جنوب بلوچستان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

در این راستا، روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه ۹۹ معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار از خودکشی یک زن بیوه به دلیل تن فروشی برای تامین آب برای فرزندانش خبر داده بود.

معین الدین سعیدی با این افشاگری مورد تهدید جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور قرار گرفت؛ عرف گفته است در صورت عدم اثبات این ادعا توسط سعیدی، او باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*