غارت منابع و معادن استان بلوچستان وسیستان با احداث ۳ کارخانه جدید فرآوری طلا/سهم مردم بلوچ گلوله و سوختبری

رسانک/استاندار بلوچستان و سیستان در خبری از در دستورکار قرار گرفتن احداث سه مرکز فرآوری طلا در بزمان، میرجاوه و تپتان خبر داد

بگفته ی موهبتی استاندار ضدبلوچ مجوز استخراج ۳/۵میلیون تن طلا از معدن میرجاوه صادر شده است‌ و پروژه اکتشافی معدن طلای بزمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و روند کار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه اکتشافی معدن طلای سرجنگل در محدوده شهرستان میرجاوه هم ۹۵ درصد رشد دارد که با ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی می شود.

پروژه های اکتشافی معدن طلای خارستان (بیدستر) شهرستان تپتان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال ۹۵ پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون مراحل پایانی را طی می کند.

مراحل اکتشاف معدن مس و طلای شهرستان نیمروز با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و معدن سپیدآبه در نیمروز نیز با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی ۶۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی دارد.

پ.ن؛در طی ۴ دهه از حاکمیت جمهوری اسلامی همیشه شاهد بودیم،منابع و معادن بلوچستان به طرق مختلف بدون سهیم شدن حتی یک درصدی صاحبان اصلی آن یعنی مردم بلوچ به یغما برده شده است و مردم بلوچ در فقر تحمیلی نگه داشته شده اند که از این رو برای گذران زندگی و تکه نانی مجبور شده اند به شغل های کاذب و پرخطری چون سوختبری روی بیاورند و روزانه با گلوله های ماموران رژیم یا در بین شعله های آتش جان خود را از دست بدهند.

تنها راه برون رفت از معضل و مشکلات و جلوگیری از هدررفت،غارت شدن منابع عظیم بلوچستان و سهیم شدن مردم بلوچ از منابع خروج حاکمیت از حالت مرکزگرایی و اداره بلوچستان بدست خود مردم بلوچ است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*