ثبت زمین های مردم به عنوان اراضی ملی در بلوچستان

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه ۹۹ معین الدین سعیدی در جلسه نهایی سفر قالیباف رئیس مجلس ایران به بلوچستان از ثبت زمین های مردم به عنوان عنوان اراضی ملی پرده برداشت.

آقای سعیدی در این جلسه که با میزبانی نماینده علی خامنه ای در مرکز بلوچستان، شهر دزاپ برگزار شد، گفت: بیش از نود و پنج درصد زمین های آبا و اجدادی مردم بلوچ در مناطق ساحلی بلوچستان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران از مردم گرفته شده است.

رژیم جمهوری اسلامی ایران که اکنون از نظر اقتصادی کاملا فروپاشیده سعی در تصرف زمین های مردم در بلوچستان دارد که تنها بندر متصل به آب های آزاد دنیا را در جغرافیای خود دارا میباشد.

در سال‌های اخیر بسیاری از مقامات بلندپایه رژیم از اهمیت سواحل بلوچستان و نتیجتاً زمین های این سرزمین سخن رانده و با ترفندهای مختلف و سیاست های غیرانسانی تلاش در کوچاندن مردم بلوچ از این زمین ها داشته اند.

ملت بلوچ چنانچه در مقابل این سیاست ها ایستادگی نکرده و تن به خواسته های این رژیم دهد فاجعه نابودی هویت در بلوچستان رخ خواهد داد. بنابراین جهت جلوگیری از هجوم بیگانگان و غیربومی ها مبارزه مسالمت‌آمیز و مدنی تنها راه می‌باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*