شناسایی چهارمین کانون کرونا در مناطق کم تراکم استان بلوچستان و سیستان

رسانک/ ابتلاء همزمان دستکم ۴۰ نفر در شهرستان تپتان به ویروس کرونا این شهرستان را به چهارمین کانون شیوع این بیماری در بلوچستان تبدیل کرده است. 

سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ در این زمینه گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده شرکت در یک مراسم و یا ارتباط با شرکت کنندگان در آن مراسم وجه مشترک همه این مبتلایان بوده است.

هاشمی اضافه کرد: بعد از شناسایی این کانون اقدامات مداخله ای  را بلافاصله شروع کردیم و غربالگری خانه به خانه امروز، دوشنبه به اتمام خواهد رسید.

نقش کلیدی مراکز غربالگری در مدیریت کانون های قبلی در منطقه نجف آباد واش، زنگیان شستون و صفرآباد دزاپ کاملا مشهود بود و در حال حاضر نیز با استفاده از تجربیات قبلی و بهره گیری از مشارکت کلیه ادارات و دستگاههای ذیربط، مداخله لازم جهت کنترل طغیان پیش آمده در شهرستان تپتان در حال انجام است.

وی ادامه داد: تا این لحظه مورد فوتی نداشته ایم و تیم های بهداشتی و امدادی در سطح منطقه مستقر هستند.

ضمن تعطیلی مدارس و برخی از اصناف و مراسم ها در این شهرستان، انجام گشت های مشترک و تخصصی و بازدید از نانوایی‌ها و اصناف ضروری استمرار دارد.

عدم اطلاع رسانی به موقع و اقدام سریع در کنترل این بیماری علاوه بر امکانات محدود پزشکی از جمله عوامل گسترش این بیماری است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*