جنگل‌های حرا تالاب بین المللی تیاب میناب در حال خشک شدن

به گزارش رسانک، جنگل‌های حرا در تالاب بین المللی تیاب میناب در خطر خشک شدن هستند.

خشک شدن بیش از ۱۵۰ اصله درخت حرا (مانگرو) در تالاب بین المللی تیاب میناب، نگرانی بسیاری از مردم و دوستداران طبیعت این منطقه را در بر داشته است.

تالاب‌ها یکی از اکوسیستم‌های بسیار غنی جهان و زیستگاه مهم برای زمستان گذرانی بسیار‌ی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی، محل جوجه آوری برخی از گونه‌های پرندگان و محل تخم ریزی بسیاری از گونه‌های ماهی، میگو و زیستگاه بسیاری از پستانداران دریایی، خزندگان و دوزیستان هستند.

تنوع زیستی تالاب‌ها و جنگل‌های مانگرو از دو گونه حرا و چندل که سر از آب شور دریا به درآورده، سبب شده گردشگران و طبیعت دوستان را به خود جذب کند.

اهالی این منطقه حدود هشت ماه است که به اداره‌ها و مسئولان مربوطه درباره خطر خشک شدن جنگل‌های حرا گزارش داده اند اما تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مسئله نشده است.
تعدادی از درختان حرا خشک شده یا در معرض خشک شدن هستند و این خشکی‌ها در حال پیشروی است و ریشه درختان حرا نیز کرم زده شده است.

علاوه بر عدم توجه مسئولان به این جنگل ها، تردد شناور‌های سنگین در خور‌ها، قطع سرشاخه‌های حرا، بستن آب راهه‌ها در ارتفاعات با احداث سد‌های بزرگ و کوچک، چرای بی رویه شتر و سایر حیوانات در این جنگل‌ها از عوامل مهم تهدید جنگل‌های مانگرو است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*