رهایی یک زندانی از اعدام در دُزاپ

به گزارش رسانک، یک زندانی در مرکز بلوچستان شهر دزاپ که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان بلوچستان و سیستان گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ دزاپ ، یک زندانی از اعدام رهایی یافت.

حمیدرضا بندانی افزود: “بر اثر وقوع یک درگیری و نزاع منجر به قتل در سال ۸۹، یک نفر به قتل می‌رسد. پس از دستگیری متهم به قتل، پرونده با ارجاع به دستگاه قضایی مراحل رسیدگی را طی می‌کند که نهایتا حکم اعدام برای متهم صادر می‌شود”.

بندانی ادامه داد: بعد از صدور حکم اعدام، پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۱۹ دزاپ ارجاع تا تلاش‌ها برای صلح و سازش و اخذ رضایت از خانواده اولیای دم صورت گیرد که پس از برگزاری جلسات متعدد، اولیای دم با حضور در شورای حل اختلاف شماره ۱۹ دزاپ، خواستار تعویق حکم اعدام به مدت یک ماه شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف بلوچستان و سیستان تصریح کرد: “در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۹۹ پس از صحبت با مادر مقتول، ایشان موافقت کردند که در جلسه مردم داری شرکت کرده و رضایت خود را اعلام می کنند که مادر مقتول با حضور در یکی از محضرهای رسمی شهرستان شستون، رضایت خود را ثبت که منجر به آزاد شدن زندانی از زندان می‌شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*