پدیدار شدن نتایج وضعیت سفید اعلام کردن بلوچستان توسط دولت

به گزارش رسانک، در روزهای اخیر روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان بلوچستان و سیستان رو به شکل نگران کننده ای تغییر کرده است.

استان بلوچستان و سیستان از اولین استان هایی بود که دولت ایران آن را به عنوان استانی عادی از لحاظ تعدد مبتلایان به کووید۱۹ اعلام کرد. از اینرو درب های بسیاری از اماکن عمومی، بازارها، مساجد و …. بر روی عموم باز شدند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری در همین رابطه در مصاحبه با شبکه خبر گفت: “اقدامات پیشگیرانه ای که به موقع شروع شد در کنار برخی خصوصیّات جمعیتی استان مانند جمعیت جوان و فاصله جغرافیایی باعث شد تا شروع همه گیری را با شیب ملایمی پشت سر بگذاریم اما ورود بیش از ۱۲۰ هزار نفر که مبداء سفرشان عموما استان های با شیوع بالای بیماری کووید۱۹ بود مخاطره جدّی را برای مدیریت بحران کرونا در استان ایجاد کرد.

بررسی تحلیلی روند مبتلایان‌ اطلاعات ارزشمندی را در خصوص آخرین وضعیت همه‌گیری به ما می دهد.

در حالی که در هفته های قبل فاصله تعداد مبتلایان در استان‌ ما با استان‌ همجوارمان یعنی کرمان بیش از ۱۰۰ نفر بود، این فاصله در روز جاری به حدود ۳۰ نفر کاهش یافته و این به معنای به صدا در آمدن زنگ هشدار است.”

این زنگ هشدار از سوی مسئولان بهداشتی استان و فزونی گرفتن شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ نتیجه سهل انگاری دولت حسن روحانی و سران رژیم جمهوری اسلامی ایران است که با توجه به برخی فرهنگ های سنتی در استان، آنرا پیش از همه وضعیت سفید (عادی) اعلام کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*