اعدام قریب الوقوع یک زندانی سیاسی بلوچ

به گزارش رسانک به نقل از کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، زندانی سیاسی عبدالواسط_دهانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان زاهدان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه ۹۹، زندانی سیاسی عبدالواسط دهانی فرزند لیدوک ۳۰ ساله، که ۴ سال است در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان محبوس است جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد.

امروز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه به خانواده این زندانی اجازه آخرین ملاقات با او داده شد.

گفته می شود قرار است حکم اعدام وی روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه اجرا شود.

عبدالواسط دهانی در تیر ماه ۹۵ در سراوان بازداشت و در سال ۹۶ به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروههای مخالف نظام به اعدام محکوم شده است.

او پیش از این در نامه ای سرگشاده که در اینترنت منتشر شده، درباره شکنجه هایی که منجر به اعتراف شده، نوشته است:

«به اتهام همکاری با گروهک های ضد نظام در زندان مرکزی زاهدان به سر می برم و توسط اطلاعات آگاهی و نیروی انتظامی دستگیر شدم و به آگاهی استان در زاهدان آورده شدم که در آگاهی استان تحت بدترین شکنجه ها قرار گرفتم، دستهای من را بسته و آویزانم کردند “جوجه کباب” شدم و به کف پاها با کابل با آخرین ضربه می زدند و کف پاهایمان را با فندک اتمی داغ می دادند، خلاصه خانواده ی مان را دستگیر کرده و تهدید کردند که باید اعتراف کرده و هر چی می گوییم قبول کنی و من تاب این همه شکنجه ها را نداشتم، مجبور به اقرارهای واهی آنها شدم و حال در دادگاه محکوم به اعدام شدم، آن هم به اتهامات ساختگی.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*