در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۹۹ شاهد تلف شدن تعداد ۱۰ الی ۱۵ راس شتر از دامداران منطقه جاشک به علت سمپاشی مراتع توسط جهاد کشاورزی بودیم.

روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۹۹ برخی از نهادها و ارگان های ذیربط دولتی در اقدامی که بیانگر خالی کردن شانه از زیر بار مسئولیت است با مصاحبه های پوشالی و بهانه های واهی از بیان علت تلف شدن شترها که بخاطر سمپاشی هایی که در جهت مبارزه با هجوم ملخ ها انجام گرفته است،امتناع می ورزند.

در همین راستا مدیر جهادکشاورزی شهرستان جاشک از ارسال نامه ای مبنی بر سم پاشی هوایی به بخشداری جاشک و اطلاع این موضوع و هماهنگی با دهیاران و کشاورزان در مصاحبه اش،خبر می دهد اما گزارش منابع محلی حکایت از انجام سمپاشی ها بدون اطلاع رسانی قبلی به دامداران منطقه است.

گفتنی است مدیرکل دامپزشکی هرمزگان امکان کالبدشکافی و نمونه برداری از شترهای تلف شده را به دلیل فاسد شدن لاشه ها امکان پذیر نمی داند.

رژیم جمهوری اسلامی در موارد مشابه بسیاری بارها در شفاف سازی مسائل خصوصا در مناطقی که نگاه امنیتی بدان موجود است، صورت نمی دهد اما منابع محلی علت تلف شدن شترها را بطور یقین در سم پاشی که جهت مقابله با هجوم ملخ ها بدون اطلاع رسانی صورت گرفته است؛ می دانند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*