کشته شدن یک شهروند بلوچ در چاه کمال زهکلوت

به گزارش رسانک ساعاتی پیش حوالی ساعت ۹ شب ۱۴ فروردین ماه ۹۹ افراد ناشناس مسلح به سمت یک خودروی پژو 405 تیراندازی کردند که در پی آن یک شهروند بلوچ به نام عباس بامری فرزند دادمحمد ساکن چاه کمال از توابع زهکلوت کشته شد.

این قتل مشکوک در منطقه بیژن آباد دشت مهران صورت پذیرفته و تا لحظه تنظیم خبر از وضعیت دیگر سرنشین خودرو پژو اطلاعی در دست نیست.

در ۲۷ اسفند ماه ۹۸ نیز یکی دیگر از وابستگان نزدیک عباس به نام علی بامری در یک ترور کشته شده بود.

برخی از اعضای این خانواده جزو کسانی بودند که در تجمع مردمی بهمن ماه ۹۶ در اعتراض به کشته شدن یک زن بلوچ توسط سپاه تروریستی پاسداران در مقابل پاسگاه دلگان شرکت کرده بودند.

در هفته های اخیر، بلوچستان شاهد قتل و ترورهای مشکوکی بوده که برخی مدارک دلیلی بر دست داشتن نیروهای امنیتی از جمله نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه تروریستی پاسداران، میباشند.

در جریان ترور عباس بامری آنطور که در ویدئو دیده می شود مامور نیروی انتظامی از چهره عباس (مقتول) فیلم و عکس تهیه و بلافاصله ارسال میکند و سپس در تماس تلفنی کشته شدن او را تأیید و اعلام می کند.

لازم به ذکر است که منطقه زهکلوت از جمله مناطقی است که از بلوچستان کنونی منفک و به کرمان ملحق ساخته اند. فقر تحمیلی و محرومیت در این مناطق بسیار شدید و بیکاری در ساکنان آن بیداد می کند. در این منطقه یگان تکاوری جهت تأمین امنیت مستقر شده که نه تنها از توان آن خارج است بلکه خود از بی ثبات کنندگان امنیت مردم نیز هستند.

در جریان ارسال کمک های مردم شهرستان سرباز به این منطقه، یگان تکاوری مانع توزیع این کمک ها به مردم سیل زده شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*