بیش از هزار و پانصد مبتلا به کووید۱۹ در بلوچستان و سیستان

به گزارش رسانک تا ظهر روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه ۹۹ آمار دولتی از مبتلایان به ویروس کرونا در استان بلوچستان و سیستان به بیش از هزار و پانصد نفر رسیده که یکصد و بیست و دو نفر جان خود را از دست داده اند.

در راستای سیاست پنهان‌کاری رژیم جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اعلام آمار واقعی مبتلایان به بیماری کووید۱۹ قوه قضائیه در دستوری جدید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی خواسته است در مدیریت آمار منتشر شده در فضای مجازی و م مقابله با اخبار مربوط به جان باخته های کرونا با این قوه همکاری کند.

قوه قضائیه همچنین استفاده از عناوینی غیر از کرونا را برای تأييد مرگ متوفیان ضروری دانسته که این اقدام را می‌توان مقدمه ای در پنهان‌کاری پیرامون آمار واقعی مبتلایان و جان باختگان این بیماری دانست.

در روزهای اخیر نيز مسئولان بهداشتی در بلوچستان و سیستان بسیاری از جان باختگان را تحت عنوان “دارای علائم حاد تنفسی” ذکر کرده اند در حالی که تنگی نفس از علائم بیماری کووید۱۹ میباشد.

آمار 233 نفری “کرونا” و 1289 نفریِ “دارای علائم حاد تنفسی” در استان بلوچستان و سیستان حاکی از بوجود آمدن یک فاجعه خصوصا بعد از سفر شهروندان سایر استان ها به بلوچستان دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*