ممانعت سپاه از مرخصی مولوی کوهی و انتقاد روحانیون بلوچستان نسبت به آن

به گزارش رسانک به نقل از شبکه جهانی کلمه، مولانا محمد عثمان امام جمعه خاش، مولوی عبیدالله آسکانی امام جمعه جَکیگور، مولوی عبدالعزیز دهقانی امام جمعه بافُتان شهرستان راسک و مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ از ممانعت و کارشکنی سپاه نسبت به مرخصی مولانا فضل الرحمن کوهی انتقاد کردند.

مولانا محمد عثمان امام جمعه خاش با تاکید بر بی‌گناه مولانا کوهی از حکم صادره علیه وی انتقاد کرده و خواهان مرخصی این روحانی شده است.

امام جمعه خاش با انتقاد از کارشکنی و دخالت‌ بعضی ارگان‌ها  در عدم مرخصی وی که به وابسته به قوه قضائیه نیز نیستند تصریح کرده است که:” مسئولین مطمئناً به این نتیجه رسیدند که مولانا فضل الرحمن؛ مجرمی نیست که به ایشان حبس داده شود لذا برای ایشان آزادی در نظر بگیرند تا هر چه زودتر به آغوش خانواده خود برگردد.

همچنین مولانا عبیدالله آسکانی امام جمعه جکیگور و مولوی عبدالعزیز دهقانی امام جمعه بافُتان شهرستان راسک نیز با تاکید بر بی‌گناهی این روحانی برجسته اهل سنت خواهان مرخصی وی شده و از ممانعت‌ها در زمینه آزادی مولانا کوهی انتقاد کرده اند.

مولوی محمد امین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ بازداشت مولانا کوهی و عدم آزادی وی را یکی از بزرگترین دغدغه‌های جامعه اهل سنت دانسته و گفته است:” دادگاه ویژه روحانیت مشهد با ما تماس گرفته که برای مرخصی مولانا وثیقه‌ی دو میلیارد تومانی تهیه کنید و ما هم بدون هیچ گونه درنگی وثیقه را تهیه کردیم”.

خطیب مسجد جامع پشامگ افزوده:” اما با وجود تهیه وثیقه به مولانا مرخصی ندادند دادگاه ویژه روحانیت مشهد صریح گفته است که: بزرگترین مانع آزادی مولانا مسئولین سپاه در بلوچستان است هستند”.

لازم به ذکر است که باوجود حکم دادگاه ویژه روحانیت مشهد بر اعطای مرخصی مولانا فضل الرحمن کوهی با قید وثیقه‌ی دومیلیارد تومانی، مسئولین سپاه در بلوچستان با دخالت در پرونده‌ی وی و فشار بر دادگاه ویژه روحانیت مشهد از اعطای مرخصی به این روحانی اهل سنت ممانعت کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*