کشته و زخمی شدن سه شهروند بلوچ در پی تیراندازی افراد مسلح در نایگون ایرانشهر

به گزارش رسانک، شب گذشته ١۵ خرداد ماه ١۴٠٣، تیراندازی افراد مسلح به سمت چند شهروند بلوچ در روستای خیرآباد در منطقه نایگون از توابع شهرستان پهره (ايرانشهر) منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

هویت شهروند کشته شده، “محمد سرفرازی”، ١٨ ساله، فرزند دوست محمد و هویت شهروندان مجروح، “ناظم رئیسی” فرزند بجار و “سعید سرفرازی” فرزند عزیز، همگی اهل روستای خیرآباد نایگون از توابع شهرستان ایرانشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، بدنبال درگیری افراد مسلح با محمد و یکی از دوستانش در کوچه که اختلاف شخصی داشتند، ناظم و سعید برای جدا کردن طرفین درگیر رفته‌اند که افراد مسلح به سمت آنها نیز تیراندازی کرده‌اند.

گفته می‌شود که محمد از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داده، سعید از ناحیه پا که توسط اهالی به ایرانشهر منتقل شده و ناظم مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته و بدلیل وخامت حال و شکستگی پا به بیمارستانی در کرمان منتقل شده است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*