شهید “عمران حسن زهی”، از شهدای جمعه خونین زاهدان

به گزارش رسانک، شهید “عمران حسن زهی” یکی از هزاران شهروندی بود که برای ادای نماز جمعه در روز ۸ مهر ماه ١۴٠١، به مسجد مکی زاهدان رفته بود و یکی از صدها شهروندی است که توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران مورد هدف گلوله های جنگی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

عمران فرزند علی، متولد ٢٠ مهر ماه ١٣٨٢ بود. او در زمان شهادت فقط حدود ١٨ سال سن داشت و اهل روستای سیادک از توابع شهرستان دُزاپ (زاهدان) بود که به تازگی برای خدمت اجباری سربازی فراخوانده شده بود و با گرفتن مرخصی شهری به مسجد مکی آمده بود تا نماز جمعه را با جماعت بخواند.

نیروهای امنیتی، گردن او را مورد هدف تیراندازی قرار داده بودند که نشان می‌دهد هدف آنها شلیک به سر شهروندان بوده کما اینکه بسیاری از کشته شدگان در روز جمعه خونین زاهدان از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته بودند.

حوالی ساعت ١۴:٣٠ دقیقه بعد از ظهر از بیمارستان با پدرش تماس گرفته شده و از او خواسته شده بود که خود را به آنجا برساند زیرا عمران مورد هدف گلوله قرار گرفته است. وقتی حاجی علی به بیمارستان می‌رود، بعد از حدود سه ساعت به او اطلاع می‌دهند که جنازه پسرتان را از سردخانه بیمارستان تحویل بگیرید.

پیکر این شهید روز شنبه ٩ مهر ماه، در چَمَّگ (چشمه زیارت) به خاک سپرده شد.

خواهر خردسال، مادر و دیگر اعضای خانواده او برایش کلی آرزوی خوب داشتند و قرار بود بعد از پایان دوره “سربازی” که حدود یک هفته پیش از شهادتش آغاز شده بود، جشن عروسی او را به راه بیاندازند.

شما بگویید مگر می‌شود خون عمران و عمران‌ها پایمال شود؟! مگر ما برادران و خواهران او نیستیم؟! مگر او هم زبان، هم لباس، هم‌شهری ما نبود؟! او برای گرفتن حق چه کسی جان خودش را از دست داد؟!

نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*