زخمی شدن یک شهروند بلوچ در پی تیراندازی سارقان مسلح در خاش/مردم سارقین را دستگیر کردند

به گزارش رسانک، شامگاه سه‌شنبه ۵ تیر ماه ١۴٠٣، تیراندازی سارقین مسلح به سمت یک خودروی سواری به قصد سرقت منجر به زخمی شدن یک شهروند بلوچ در خاش شد.

هویت این شهروند بلوچ، “کامبیز کهرازهی”، فرزند عبدالباسط و اهل خاش عنوان شده که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در بیمارستان این شهر بستری شده است.

بر اساس این گزارش، سارقان در خیابان انقلاب خاش پس از تیراندازی و مجروح کردن کامبیز خودروی وی را به سرقت برده‌اند و علیرغم تماس مردم با نهادهای نظامی، هیچ یک از نیروها به محل نرفته و سارقان همراه با خودرو به سمت ایرندگان رفته‌اند.

نیروهای نظامی در حالی نسبت به این سرقت مسلحانه منفعل عمل کرده‌اند که در سه راهی ایرندگان، خاش و ایرانشهر پایگاه نظامی وجود دارد ولی سارقین به راحتی از کنار آن عبور کرده و نهایتاً توسط مردم محلی ایرندگان و پس از تعقیب و گریز، مردم توانسته‌اند دو نفر سارق را دستگیر و تحویل پاسگاه دهند.

گفتنی است که نصب بودن جی پی اس در خودروی مسروقه، کمک زیادی در ردیابی و پیدا کردن محل سارقین به اهالی منطقه کرده است.

لازم به ذکر است که افزایش سرقت و ناامنی در شهرهای مختلف بلوچستان در حالی انجام می‌شود که پس از قتل عام مردم در جمعه خونین زاهدان و متعاقب آن اعتراضات گسترده مردمی، هزاران نیروی نظامی و امنیتی، خودروهای نظامی و میلیاردها تومان برای نهادهای امنیتی و نظامی از سوی حاکمیت جهت سرکوب مردم تخصیص یافته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*