کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی افراد مسلح و واژگونی خودرو در شهرستان ایرانشهر

به گزارش رسانک، روز شنبه ٢ تیر ماه ۱۴۰۳، تیراندازی افراد مسلح به سمت یک خودروی در حال حرکت در خیرآباد نایگون واقع در شهرستان ایرانشهر منجر به واژگونی خودرو گردید که بر اثر آن یکی از سرنشین بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و یک تن دیگر مجروح گردید.

هویت شهروند جان باخته “عزیز زردکوهی”، فرزند رحمت و هویت شهروند مجروح “قدوس سرفرازی”، فرزند لشکرخان، هر دو اهل خیرآباد نایگون از توابع شهرستان پهره (ایرانشهر) عنوان شده‌ است.

بر اساس این گزارش، این دو شهروند با خودروی شخصی در حال بازگشت به خیرآباد بودند که در حدفاصل سه راهی محور ترانزیتی در خیرآباد توسط افراد مسلح که گمان می رود طرف درگیر آنها بودند، مورد هدف گلوله قرار گرفته و خودروی آنها با انحراف از مسیر حرکت واژگون شده است.

بدنبال این حادثه، عزیز بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و قدوس نیز مجروح و به بیمارستان خاتم ایرانشهر منتقل شده است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*