بی احتیاطی برخی راکبان موتورسیکلت و نداشتن چراغ در جاده زرآباد/ مردم هوشیار باشند و فریب دشمن را نخورند

به گزارش رسانک، شامگاه گذشته ٢ تیر ماه ۱۴۰۳، ویدئوی دریافتی نشان می‌دهد که یکی از راکبان موتورسیکلت ها در محور مواصلاتی زرآباد به کنارک با بی احتیاطی کامل و بدون داشتن چراغ بر روی وسیله نقلیه در وسط جاده در حال حرکت می‌باشد.

این در حالی است که در پی برخورد یک خودروی سوختبر در شامگاه پنجشنبه ٣١ خرداد ماه، در شهر زرآباد دو نوجوان ١۶ و ١٨ ساله که راکب موتورسیکلت بودند، باعث بوجود آمدن بحث ها و درگیری هایی در این منطقه شده‌اند.

هویت دو نوجوان بلوچ، “منصور لادی”، ۱۶ ساله، فرزند هاشم و “احمد لادی”، ۱۸ ساله، فرزند ستار، هر دو اهل روستای دودر از توابع شهرستان زرآباد عنوان شده است.

گفته می‌شود که راننده خودروی سوختبر خود را به خانواده این دو نوجوان معرفی کرده ولی برخی از مسئولان از جمله فرماندار و امام جمعه وابسته به سپاه شهرستان زرآباد بجای اینکه از حاکمیت خواستار ایجاد شغل و بیان مطالبات مردم شوند با ایجاد اختلاف بین شهروندان و با ناجوانمردی خواستار برخورد با خودروهای سوختبر بی‌خبر از این تصادف شده‌اند.

از سوی دیگر بسیاری از روحانیون از جمله مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان و بسیاری دیگر از فعالان مدنی نیز بارها خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تردد سوختبران با نهایت احتیاط شده‌اند.

سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در نقاط مختلف بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً به آن روی آورده اند که گاهاً خطراتی همچون تصادف و واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی جان آنها را تهدید می کند.

گفتنی است که ارسال کننده این ویدئو در توضیحات خود نوشته است: “این موتورسیکلت دومین موتوری بود که در فاصله چندصد متری در جاده زرآباد دیدم و از موتورسیکلت اول فیلم نگرفتم ولی مردم هوشیار باشند و فریب امام جمعه حکومتی زرآباد، آقای عبدالملک مهروزهی و دشمن قسم خورده [حکومت] را نخورند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*