امام جمعه شهر سنگان خواستار آزادی علمای بازداشت شده اهل سنت شد

به گزارش رسانک، روز جمعه ١ تیر ماه ۱۴۰۳، مولوی حبيب الله طاهری، امام جمعه شهر سنگان واقع در خراسان رضوی در مراسم نماز جمعه این شهر خواستار آزادی علمای بازداشت شده حوزه احناف شهرستان خواف شد.

وی گفت: مدت ده روز می‌شود که ۴ تن از اساتید حوزه علمیه احناف خواف بازداشت شده‌اند مولوی “شمس الدین مطهری”، مولوی “گل محمد منصوری”، مولوی “حسین احمد شهیدی” و جناب مولوی “فاضل مرادی” که از سنگان هستند و از علمای متعدل می‌باشند و در برخی موارد به ما هم توصیه به اعتدال می‌کنند در سفر علمی که به غرب کشور داشته اند، دستگیر شده اند.

امام جمعه سنگان افزود: مسئولین قول‌هایی برای آزادی این عزیزان داده اند و ما هم تقاضا می‌کنیم که این عزیزان هرچه زودتر به جمع خانواده خود برگردند. ما می‌دانیم که انسانهای معتدل و خیرخواه هستند. خیلی از جوانان سوال می‌کنند که جرم آنها چیست و ما می‌گوییم که ایشان از نظر ما هیچ جرمی نداشتند و سوءتفاهمی پیش آمده است و امیدواریم هرچه زودتر آزاد گردند و این سوء تفاهم برطرف شود.

گفتنی است که روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، این چهار تن از اساتید حوزه علمیه احناف‌ شهر خواف واقع در خراسان رضوی در راه برگشت از سفر خود از ارومیه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

از اتهام و علت بازداشت این چهار عالم اهل سنت تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*