دست رد مولوی عبدالحمید برای شرکت در انتخابات به جلال جلالی زاده

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۱ تیر ماه ۱۴۰۳، “جلال جلالی زاده” نماینده دوره ششم مجلس رژیم جمهوری اسلامی ایران با سفر به زاهدان و حضور در نماز جمعه اهل سنت این شهر در مصلی به سخنرانی پرداخت و ضمن اینکه از فضایل و شخصیت مهم مولوی عبدالحمید و نقش محوری ایشان در اتحاد بین مردم گفت، تلاش داشت تا جامعه اهل سنت را به شرکت در انتخابات ریاست دولت ترغیب کند ولی مولوی عبدالحمید موضع خود را پیشتر در سخنرانی های خود در قبال عدم حضور در انتخابات را بارها بیان کرده بود.

آقای جلالی زاده که در نماز جمعه در مصلی زاهدان حضور پیدا کرده بود پیش از همه به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود گفت مولوی عبدالحمید شخصیتی ارزشمند و برجسته است که محور اتحاد در کشور بوده و شنیده نشدن توصیه های خیرخواهانه ایشان که صدای همه مردم ایران و حتی یهودیان نیز بوده به ضرر خود حاکمیت و ما است. و همچنین به نام و آوازه خدانور لجه ای که جهانی شده اشاره کرد اما از محاکمه و مجازات عاملان و آمران جنایت جمعه های خونین زاهدان و خاش چیزی نگفت.

گفته می‌شود که آقای جلالی زاده با هدف تشویق و ترغیب روحانیون مردمی و برجسته اهل سنت جهت شرکت در انتخابات ٨ تیر ماه ١۴٠٣ به زاهدان سفر کرده که با مواضع قاطع و محکم روحانیون از جمله مولوی عبدالحمید که همان عدم شرکت در انتخابات است، روبرو شده است.

وی طی روزهای اخیر در صفحه کاربری اینستاگرام خود با حمایت از مسعود پزشکیان نوشته است که حمایت خود و قاطبه اهل سنت ایران را از ایشان اعلام می دارم، این در حالی است که حداقل طی دو سال گذشته و پس از جنایت جمعه های خونین زاهدان و خاش ایشان حتی یکبار به بلوچستان سفر نکرده و اخیرا هم با همراهی محمدباقر کُرد، نماینده سابق زاهدان در مجلس که هم اکنون مسئول ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در زاهدان است، سعی دارد تا نظر بلوچ ها را جهت شرکت در انتخابات جلب نمایند امری که پیشتر با مواضع محکم علمای مردمی و شاخص بلوچستان و عموم مردم بلوچ با عدم شرکت در انتخابات اعلام شده است.

این اقدام جلالی زاده در حالی صورت می گیرد که نهادهای امنیتی حتی به او اجازه ثبت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اجازه نداده بودند و مولوی عبدالحمید این مسئله را تبعیضی آشکار برای جامعه اهل سنت عنوان کرده بود.

لازم به ذکر است که اکثریت شهروندان بلوچ و روحانیون مردمی بلوچستان شرکت در انتخابات را تحریم کرده و شرکت در آن را پشت کردن به خون کشته شدگان اعتراضات و جمعه های خونین زاهدان و خاش عنوان کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*