تخریب منزل یک شهروند بلوچ توسط مامورین شهرداری زاهدان

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳، مامورین شهرداری منطقه چهار زاهدان با چندین خودرو به منطقه کشاورز زاهدان یورش برده و قصد تخریب منزل مسکونی یک شهروند بلوچ را داشته اند که با اعتراض صاحب خانه و مردم فقط توانستند دیوارهای حیاط خانه را تخریب کنند.

هویت صاحب این منزل “بهزاد آشفته (ریگی)” دارای پنج فرزند خردسال و شغل کارگر و اهل منطقه کشاورز زاهدان عنوان شده است.

بهزاد طی یک ویدئو از محل زندگی خود گفته است: «من بهزاد آشفته بلوچ اهل زاهدان و از خانواده ایثارگر هستیم و کارت ایثارگری داریم که ساعت ۵ صبح امروز مامورین شهرداری منطقه چهار زاهدان با چندین خودرو به خانه مسکونی ما در انتهای منطقه کشاورز زاهدان یورش آورده و عنوان‌ کرده‌اند که یا سی میلیون پول نقد (رشوه) به ما بده یا خانه ات را خراب می‌کنیم.»

وی ادامه می‌دهد: «من پول نداشتم بدهم چون شغلم کارگری هست و ضایعات پلاستیکی جمع آوری می‌کنم، مامورین با من گلاویز شدند و پیراهنم را از تنم در آوردند و مرا تهدید کردند که تو را لخت می‌کنیم، مادر و همسر و فرزندانم که داخل اتاق بودند از ترس، وحشت کرده بودند. مادرم ناراحتی قلبی دارد و از ناراحتی بی‌هوش شده است و بچه هایم ترسیده بودند.

به گفته این شهروند بلوچ، پس از اعتراض برادر وی به اقدام ماموران شهرداری، او را نیز با پیچاندن دست مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند و دست برادرم دچار شکستگی شده است.

این شهروند در پایان عنوان می‌کند که “ما حیرانیم از یک طرف می‌گویند که رای بدهید تا زندگی تان خوب بشود و از طرفی همین زندگی فقیرانه ما را خراب می کنند، از دولت و ملت می‌خواهیم که صدای ما را بشنوند.

در طول سال ٢٠٢٣ میلادی بر اساس گزارش های دریافتی، نهادهای مختلف امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، ٢١ مورد در دستکم پنج شهر مناطق بلوچ نشین، اقدام به تخریب منازل و تصرف زمین های مردم کرده‌اند. بیشتر این اقدامات در چابهار با هشت و زاهدان با هفت مورد رخ داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*