بیانیه تحریم انتخابات ریاست دولت ایران توسط حزب مردم بلوچستان

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ٣٠ خرداد ماه ١۴٠٣، حزب مردم بلوچستان در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای شرکت کردن در انتخابات را با پشت کردن به منافع ملی بلوچ و سرزمین بلوچستان، برابر دانست.

در این بیانیه آمده است که “انتخابات فرمایشی جانشین رییسی در حالی برگزار می‌شود که نتیجه‌اش از قبل تعیین شده و تعدادی از خادمان دربار ولایت برای اجرای نمایش سیرک انتخاباتی تأیید صلاحیت شده‌اند.”

در ادامه این بیانیه آمده است:
“در بلوچستان مردم حق‌طلب بلوچ که تجربه‌ی جمعه‌های خونین زاهدان و خاش و کشتار دسته جمعی سوختبران در سراوان و کشتار و اعدام‌های روزانه و نیز تجربه‌ خیزش “زن، زندگی، آزادی” را دارند، این انتخابات فرمایشی را که برای تحکیم قدرت رهبر که جنایت می آفریند و فقر را در کشور نهادینه کرده است تحریم می‌نمایند. این نمایش بی رونق انتخاباتی می‌تواند آخرین سیرک انتخاباتی رژیم قبل از فروپاشی باشد تا مردم دیگر مجبور نباشند بار دیگر آنرا تجربه کنند.

سیاست کلان رژیم در ارتباط با بلوچستان که هم اکنون در دستور کار مجلس برای اجرا قرارگرفته است تقسیم سرزمین تاریخی بلوچستان به چهار استان، شهرک سازی و اسکان بیش از دو برابر جمعیت بومی‌ در مناطق ساحلی با هدف برهم زدن بافت جمعیتی و به اقلیت در آوردن و به حاشيه راندن مردم بلوچ در بلوچستان و نھايتاً محو نام منطقه‌‌ای جغرافیایی به نام بلوچستان است. بلوچستان مادر وطن هر بلوچ است و نباید اجازه داده شود که تصاحبش کنند و بلوچ‌ها را به حاشیه برانند.

شرکت در انتخابات و رأی دادن بلوچ‌ها حتی به شکل سفید و باطله به معنی تأیید کشتارها در بلوچستان و پذیرفتن تبعیضات و محرومیت‌های چندین لایه است که بر ملت بلوچ اعمال می‌شود. رأی دادن بلوچ به هر دلیل پشت نمودن به منافع ملی بلوچ و آزادی‌های خود و مردم بلوچستان است.

شرکت در انتخابات نظامِ رو به زوالی که آخرین روزهای حاکمیت خود را می‌گذراند به معنی به درازا کشاندن عمر آن و قبول این مسئله است که انسان درجه سوم و چهارم باقی بمانیم، سرزمینمان را تقسیم و تصاحب کنند و بیش از پیش منابع و ثروتش را به یغما ببرند. شرکت در انتخابات به معنی مهر تأیید بر بیکاری، فقر، کشتارها و اعدام‌های روزانه و مرگ و میر مردم به دلیل فقر و نبود امکانات بهداشتی، آب سالم و …است.

بلوچستان ازهمه‌ فرزندان خود می‌خواهد که در همراهی با بیش از دوسوم جمعیت ایران و نرفتن به پای صندوق‌های رأی بر عدم مشروعیت نظام آپارتاید حاکم بر ایران بیفزایند و  فروپاشی نظام را در دستور کار قرار دهند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*