جان باختن یک بازداشتی بلوچ زیر شکنجه در بازداشتگاه اداره مبارزه با مواد مخدر زاهدان

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بازداشت شده بلوچ که در چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه، توسط نیروهای نظامی بازداشت و به بازداشتگاه اداره مواد مخدر منتقل شده بود، زیر شکنجه در این بازداشتگاه جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ، “محمد گرگیج”، ۳۱ ساله، فرزند امین‌الله، متاهل و دارای ۳ فرزند و اهل منطقه شیرآباد زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، ساعت حدودا ۲۲:۰۰ شب چهارشنبه، محمد در راه رفتن به منزل پدرش توسط نیروهای نظامی بازداشت شده و خانواده و بستگان او بی‌خبر از بازداشت وی گمان می کردند اتفاقی برای وی افتاده و در تلاش برای پیدا کردن وی بودند که با گذشت سه روز (صبح شنبه) از اداره مواد مخدر شهر زاهدان با پدر وی تماس گرفته شده و او را به این اداره فراخوانده و عنوان کرده‌اند “فرزند وی روز گذشته در بازداشتگاه این اداره جان خود را از دست داده است.”

گفته می‌شود که پدر وی از مامورین توضیح علت مرگ و دیدن جسد پسرش را داشته که آنها بدون توضیح و نشان دادن جسد پسرش از وی خواسته‌اند روز یکشنبه برای تحویل جسد مراجعه کند.

گفتنی است که خانواده محمد از مامورین بازداشتگاه مواد مخدر اعلام شکایت کرده و یقین دارند که فرزندشان توسط آنها زیر شکنجه کشته شده است.

از علت بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*