آثار وحشتناک شکنجه بر روی بدن شهروند کشته شده در بازداشتگاه مواد مخدر زاهدان

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، پیکر «محمد گرگیج» شهروند بازداشت شده‌ای که در بازداشتگاه “مبارزه با مواد مخدر” در زاهدان کشته شده بود، به خانواده و ریش سفیدان طایفه گرگیج به شرط عدم طرح شکایت تحویل داده شد.

بر اساس گزارش حال وش، آثار شکنجه از جمله، شکستگی استخوان جمجمه، بریدگی، کبودی، سوختگی بر روی بدن این شهروند بلوچ مشهود بوده و خانواده از دفن آن با وجود اصرار ریش سفیدان خودداری کرده و قرار است که فردا صبح در هنگام نماز عید قربان در عیدگاه زاهدان مراسم تشییع پیکر وی برگزار شود.

گفته می‌شود که جمجمه محمد هم از قسمت پیشانی و هم از شقیقه سمت چپ، دچار شکستگی شده و گوش چپ وی پاره و خون لخته شده است و آثار کبودی قسمت گردن (با استفاده از طناب‌دار) و در قسمت انگشتان دو دست و کف پا و ساق پا و کمر وجود دارد.

همچنین بریدگی عمیق در قسمت هر دو کف پا و کمر او همراه با کنده شدن پوست پیشانی و آثار ضربات و کبودی های مختلف در قسمت‌های دیگر بدن نیز همراه با سوختگی پوست قسمت بالای دست راست و لخته‌های خون در بدن او مشاهد شده است.

“محمد گرگیج”، ۳۱ ساله، فرزند امین‌الله، متاهل و دارای ۳ فرزند و اهل منطقه شیرآباد زاهدان در چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه، در حالی که قصد رفتن به منزل پدر خود را داشته، توسط نیروهای نظامی بازداشت و به بازداشتگاه اداره مواد مخدر منتقل شده بود، زیر شکنجه در این بازداشتگاه جان خود را از دست داده بود.

خانواده و بستگان او بی‌خبر از بازداشت و جان باختن وی در روز جمعه ٢۵ خرداد ماه در بازداشتگاه مواد مخدر گمان می کردند اتفاقی برای وی افتاده و در تلاش برای پیدا کردن وی بودند که با گذشت سه روز (صبح شنبه ٢۶ خرداد ماه) از اداره مواد مخدر شهر زاهدان با پدر وی تماس گرفته شده و او را به این اداره فراخوانده و عنوان کرده‌اند “فرزند وی روز گذشته در بازداشتگاه این اداره جان خود را از دست داده است.”

پدر وی از مامورین توضیح علت مرگ و دیدن جسد پسرش را داشته که آنها بدون توضیح و نشان دادن جسد پسرش از وی خواسته‌اند روز یکشنبه برای تحویل جسد مراجعه کند.

خانواده محمد از مامورین بازداشتگاه مواد مخدر اعلام شکایت کرده و یقین دارند که فرزندشان توسط آنها زیر شکنجه کشته شده است.

از علت بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*