بازداشت و بی‌خبری از وضعیت یک شهروند بلوچ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در چابهار

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢۶ خرداد ماه ۱۴۰۳، با گذشت یکصد روز از بازداشت یک شهروند بلوچ که در روز ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در دوراهی کهیر در محور کنارک به چابهار توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان چابهار و از آنجا به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده، همچنان خبری از سرنوشت وی در دست نیست و در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

هویت این شهروند بلوچ، “شعیب دشتی”، ۲۸ ساله، فرزند اسماعیل متاهل و دارای یک فرزند، اهل سرباز و ساکن شهرستان کنارک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، شعیب بهمراه دو مسافر خارجی از شهر شیراز در حال بازگشت به چابهار بوده که در دوراهی کهیر در محور کنارک به چابهار توسط نیروهای اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم قضایی و تفهیم اتهام به همراه مسافران خود بازداشت و به زندان چابهار منتقل شده و پس از مدتی به زندان مرکزی زاهدان انتقال داده شده است.

گفتنی است که شعیب بهمراه دو مسافر اهل پاکستان که بصورت قانونی وارد کشور شده بودند چند روز قبل از دستگیری با خودروی خود به عنوان مسافرکش آنها را جهت کاشت مو به شیراز برده و پس از کاشت مو در حال بازگشت و رساندن آنها به چابهار بوده که بدون هیچ جرمی بازداشت شده است.

لازم به ذکر است که شعیب سرپرست خانواده خود و مادر، خواهر و برادرانش است و تنها نان آور خانواده بوده و آنها مستاجر هستند و با بازداشت سه ماهه شعیب در وضعیت بد معیشتی قرار گرفته اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*