بلوچستان عزیز ما

✍️زبیر درانی

امروز اینجا جمع شده‌ایم تا صدای خود را بلندتر کنیم و به گوش جهانیان برسانیم ، صدایی که از دل تاریخ ،فرهنگ و هویت غنی بلوچ برخاسته و فریادی از دل سوختبر و زنان سوزن دوز است. صدایی که در پی تحقق عدالت، حقوق بشر و در راستای حفظ هویت ملی‌مان است.

ما اینجا ایستاده‌ایم تا از نسل کشی و ظلم و ستم‌هایی که به مردم بلوچ تحمیل شده است، بگوییم ، و خواستار پایان دادن به این بی عدالتی‌ها شویم.
همه بخوبی میدانند که ملت بلوچ، از کهن‌ترین ملل ، با فرهنگی پویا و تاریخی پربار است.

سیاست‌های تبعیض‌آمیز ، سرکوب و نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم بلوچ نه تنها باعث تضعیف هویت ملی ما شده ، بلکه بقای نسل‌های آینده را نیز به خطر انداخته و در سایه این ظلم و ستم‌ها ، زنان ، مردان و کودکان بلوچ روزانه با تهدید‌های روبرو هستند که نه تنها زندگی انها ، بلکه فرهنگ و زبان و تاریخ‌شان را نیز در معرض نابودی قرار داده است.

نسل‌کشی و سرکوب ملت بلوچ، تنها یک مسئله ملی نیست؛ بلکه مسئله‌ای انسانی و جهانی است. ما از همه انسان‌های آزاده و دلسوز می‌خواهیم که با ما هم‌صدا شوند و برای پایان دادن به این بی‌عدالتی‌ها به پا خیزند. ما از نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری درخواست داریم که به وضعیت مردم بلوچ توجه کنند و برای حفظ حقوق و کرامت انسانی گامی بردارند.

زنده باد بلوچ زنده باد آزادی

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*