مولوی عبدالحمید: «در حکم اعدام ماموستا خضرنژاد تجدیدنظر و زندانیان سیاسی آزاد شوند/ رئیس جمهور اختیار کافی برای تامین آزادی و عدالت را ندارد»

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه نسبت به عدم تامین آزادی و عدالت و عدم اختیار کافی به رئیس جمهور در ایران واکنش نشان داد و تاکید کرد که رئیس جمهور آینده هم هیچ اختیاراتی ندارد.

امام‌ جمعه زاهدان درباره انتظارات مردم ایران گفت: “کسی که الآن می‌خواهد رئیس‌ جمهور بشود آیا برای این برنامه‌ای دارد و می‌تواند کاری بکند؟ یا مثل گذشتگان وعده‌ای می‌دهد و نمی‌تواند کاری کند؟‌ مردم ایران از تبعیض شکایت دارند. کسی که می‌خواهد چنان مسئولیت سنگینی را برعهده بگیرد، آیا می‌تواند تبعیض را از سر مردم ایران بردارد؟ آیا به این افراد اختیاراتی داده شده که کاری بکنند؟”

وی افزود: “رئیس‌جمهور آینده باید بداند خواسته ملت ایران چیست. مردم ایران وابسته به هیچ جایی نیستند و اگر اعتراضی داشته‌اند، نه از باب تمرد بلکه به‌خاطر داشتن مشکلات بوده است. مردم آزادی می‌خواهند. رئیس‌جمهور آینده به این فکر کرده که چقدر می‌تواند آزادی را فراهم کند، عدالت را اجرا کند و تبعیض‌ها را از بین زن و مرد و تبعیض‌های قومی و مذهبی را بردارد؟ آیا این رئیس‌جمهور می‌تواند بر اصل «شایسته‌ سالاری» تمرکز کند و از شایستگان داخل و خارج از کشور، از اقوام و مذاهب مختلف و از زنان و مردان بر اساس شایسته‌سالاری استفاده کند؟ ما شایسته‌سالاری را در ایران خیلی کم دیده‌ایم و طیفی ناتوان روی کار آمده‌اند.”

مولوی عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان در واکنش به خبر تأیید حکم اعدام ماموستا محمد خضر‌نژاد، با ابراز تأسف، اظهار داشت: “خبر ناگواری به ما رسیده است که ماموستا محمد خضر‌نژاد، از علمای شاخص و صالح کردستان، حکم اعدام گرفته است. ما بسیار متأسفیم که یک عالم وارسته و صالح حکم اعدام می‌گیرد. امیدواریم در این مورد تجدیدنظر کنند. ما و مردم کردستان جز خوبی از این عالم چیزی سراغ نداریم.”

امام جمعه زاهدان گفت: “انتظار همۀ مردم آن است که وسیله آزادی تمام علمای زندانی فراهم بشود. ما خیرخواهانه و دلسوزانه توصیه می‌کنیم زندانیان سیاسی در زندان نمانند. این‌ها به خیر و نفع کشور هستند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*