کشته شدن یک شهروند بلوچ در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در مهرستان

به گزارش رسانک، شامگاه روز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز یک خودروی سواری پژو پارس توسط نیروهای انتظامی شهرستان مئگس (مهرستان) در روستای کهن ملا، یک شهروند بلوچ با تیراندازی مستقیم و بدون ضابطه نیروهای نظامی جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ “پرویز پرکی” ۲۶ ساله، فرزند عبدالملک، متاهل و اهل روستای کورناهوت واقع در بخش هیدوچ از توابع شهرستان سیب و سوران شده است.

گفته می‌شود که شامگاه روز شنبه پرویز از مهرستان با خودروی پژو پارس خود خارج شده و توسط دو خودروی نیروهای انتظامی مورد تعقیب قرار گرفته و پس از طی مسافتی در روستای کهن ملا با شلیک نیروهای نظامی به شدت مجروح شده و جان خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که پس از کشته شدن این شهروند نیروهای نظامی جسد وی را به سراوان منتقل کرده و روز یکشنبه (١٣ خرداد ماه) خانواده و بستگان پیکر او را تحویل گرفته‌اند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*