تخریب تنها نمازخانه اهل سنت در شهر بم توسط نیروهای نظامی و امنیتی

به گزارش رسانک، سحرگاه شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳، نيروهای نظامی و امنيتی به همراه عوامل شهرداری، تنها نمازخانه شهروندان اهل سنت بلوچ در شهر بم را تخریب کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نظامی به صورت گسترده به همراه ماشین آلات سنگین شهرداری، نمازخانه اهل سنت شهروندان بلوچ در بم را محاصره کرده و سپس به صورت کامل آن را تخریب کردند.

گفته می‌شود که با توجه به اینکه مثل بسیاری از شهرهای دیگر کشور، به اهل سنت اجازه ساخت مسجد در بم را نداده اند، چند سال است که نمازگزاران از یک سوله به عنوان نمازخانه استفاده می‌کردند و نماز جمعه را نیز در همین مکان ادا می‌کردند و بخاطر اینکه حساسیت ایجاد نشود حتی از بلندگو نیز استفاده نمی‌کردند، اما نیروهای نظامی و امنیتی شبانه به این مکان حمله کرده و کاملا آن را تخریب کردند. این در حالی است که بلوچ ها و اهل سنت جمعیت قابل توجهی در بم دارند.

گفتنی است پس از اعتراضات سراسری در کشور فشارها بر شهروندان اهل سنت در مناطق مختلف و پلمپ نمازخانه ها از سوی دستگاه های امنیتی و نظامی تشدید شده است. این در حالیست که شهروندان اهل سنت در ایران هنوز در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ مسجد ندارند و از خانه های، منازل مسکونی اجاره ای و سایر مکان‌ها بجای نمازخانه استفاده می کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*