اجرای حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ در زندان وکیل آباد مشهد

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ که روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده بود، به اجرا درآمد.

حال وش، هویت این زندانی بلوچ را “علیرضا سرگلزایی”، ۲۵ ساله، فرزند غلام‌نبی، متاهل، دارای دو فرزند، اهل زاهدان و ساکن منطقه تاجرآباد شهر مشهد عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، علیرضا در سال ۱۴۰۰، با یورش نیروهای نظامی به منزلش در منطقه تاجرآباد مشهد با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه از زندان آزاد و پس از مدتی دوباره بدون احضار بازداشت شده است.

وی پس از بازداشت مجدد از دادگاه انقلاب شهر مشهد به اعدام محکوم شده و روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از بند عمومی زندان وکیل‌آباد به قرنطینه این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بود.

گفتنی است که علیرضا پس از فوت پدرش سرپرست خانواده شامل برادر و مادر خود بود و سابقه کیفری نداشته است.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*