معین الدین سعیدی: اگر غرب بد است، چرا فرزندانتان در غرب زندگی می کنند/ میلیاردها مترمکعب آب به اقیانوس ریخت

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ٩ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، معین الدین سعیدی در نطق میان دستور نشست علنی مجلس خطاب به پدران غرب‌ستیز مسئول و فرزندان غرب‌گرای آن‌ها گفت: «اگر غرب تا این حد بد است، دلیل ولع سیری ناپذیری فرزندانتان برای زندگی در غرب چیست؟ ملت ایران تبعات سنگین تحریم را در سفره‌های خود تحمل کند و فرزندان شما مشغول خوش گذرانی در خیابان‌های لندن، نیویورک و تورنتو باشند؟ بی‌شرمی تا چه حد.»

وی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات با طرح این پرسش که آیا با فیلترهای فعلی، مطلوب شما حاصل شده است؟ بیان داشت: «آیا روا است شما بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور داشته باشید، اما مردم درگیر هزینه فیلترشکن‌ها باشند؟»

معین الدین سعیدی در ادامه گفت: «در دو سیل اخیر میلیاردها متر مکعب آب در جلوی چشم تشنه‌ترین فرزندان این سرزمین به اقیانوس ریخت؛ برای هزارمین بار آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم.»

به گفته سعیدی، طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه‌نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

وی همچنین از وضعیت اسفناک بیمارستان امام علی و عدم رسیدگی مسئولان وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: کمبود منابع و امکانات درمانی در چابهار و نیکشهر به قتلگاه مادران باردار تبدیل شده است

وی اظهار داشت: «درباره مرگ مظلومانه مادران باردار و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در بیمارستان‌های چابهار و نیکشهر که این دو مرکز درمانی را تبدیل به قتلگاه کرده و همچنین فقر مطلق زیرساخت‌های سلامت در قصرقند، زرآباد و دشتیاری بزرگ تذکر می‌دهم.»

وی همچنین در تذکری خطاب به وزرای آموزش و پرورش و علوم درباره وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، عنوان کرد: «لازم است سهمیه کنکور مختص دانش آموزان سیل زده حوزه انتخابیه در نظر گرفته شود.»

سعیدی در تذکری خطاب به وزیر نفت درباره سهمیه سوخت کامیون‌ها و تریلی‌ها که سنخیتی با شعار سال ندارد، گفت: «جواب خانواده‌هایی که دار و ندار خود را فروختند تا کامیونی تهیه کنند چگونه می‌دهید؟ چرا برخی از مدیران شما تخصص عجیبی در رنجاندن مردم دارند؟»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*