اعدام دستکم یک زندانی بلوچ دارای مشکل اعصاب و دارنده کارت قرمز در زندان بندرعباس

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ دارای مشکل اعصاب و روان و دارنده کارت قرمز از بابت اتهام قتل یک پاسدار بازنشسته سپاه پاسداران که ‌پیشتر به اعدام محکوم شده‌ بود، در زندان بندرعباس اجرا شد.

حال وش، هویت این زندانی بلوچ را “راشد بلوچی”، ۳۵ ساله، فرزند عبدالواحد و اهل شهرستان سراوان عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، راشد حدودا هفت سال پیش در جزیره کیش با یک راننده تاکسی بازنشسته سپاه پاسداران مشاجره لفظی داشته که پس از فحاشی راننده و درگیری با وی مرتکب قتل شده بود. این در صورتی است که راشد دارای کارت قرمز مشکل اعصاب و روان بوده و هیچ انگیزه قبلی برای قتل نداشته است.

با توجه به پرونده پزشکی موجود برای راشد که دارای کارت قرمز بوده دادگاه بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی و روانی، وی را محکوم به اعدام کرده و سحرگاه امروز نیز حکم اعدام وی اجرا شده است.

گفتنی است که روز گذشته مسئولان زندان بندرعباس طی تماسی از خانواده این زندانی خواسته بودند به این زندان برای ملاقات (آخرین دیدار) مراجعه کنند و شب گذشته خانواده با وی ملاقات انجام دادند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*