تجمع شهروندان سیریک در اعتراض به راه اندازی بزرگترین آب شیرین کن و انتقال آب دریا به اصفهان

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شهروندان کناردان، زیارت و مناطق دیگر در شهرستان سیریک در اعتراض به راه اندازی بزرگترین آب شیرین کن در کشور و انتقال آب دریا به اصفهان و عدم رسیدگی به وضعیت بی آبی منطقه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکارد و بنرهای پارچه ای مخالفت خود از طرح راه اندازی آب شیرین کن انتقال آب دریا از گیاوان زمین بلوچستان به اصفهان را نشان دادند.

معترضان بلوچ بر روی این پلاکاردها شعارهای اعتراضی از جمله «به قیمت جان مردم سیریک» و «نه به آب شیرین کن صنایع اصفهان» نوشته بودند.

این آب شیرین کن در حالی در محدوده سیریک قرار است راه اندازی شود که شهروندان روستاهای این شهرستان از تنش و بحران آبی و نبود آب شرب و سالم بهداشتی محروم هستند و علاوه بر این اجرای این پروژه به شغل اصلی مردم این منطقه که صیادی و پرورش آبزیان است لطمه وارد خواهد کرد و حتی بخشی از اراضی واگذار شده مستثنیات و املاک سند دار جوامع محلی که حدود دویست هکتار می‌باشد را شامل می‌شود.

گفتنی است که این آب شیرین کن ظرفیت دو میلیون مترمکعب آب دارد و بنابر اعلام آب منطقه ای هرمزگان، وزارت نیرو مجوز اجرای این پروژه را صادر کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*