اسلم صدیقی با تودیع قرار وثیقه از زندان بندرعباس آزاد شد

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، اسلم صدیقی شهروند بلوچ اهل ایرانشهر که توسط نیروهای نظامی در قشم بازداشت و به زندان بندرعباس منتقل شده بود، با تودیع قرار وثیقه چهارصد میلیونی آزاد شد.

اسلم صدیقی ۲۳ ساله فرزند محمداسلام اهل ایرانشهر در تاریخ ۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ به همراه برادر خود و دو شهروند دیگر توسط نیروهای نظامی در قشم بازداشت شده بود که سه شهروند دیگر آزاد شدند و وی به زندان بندرعباس منتقل شده بود.

گفته می‌شود که اسلم پس از بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات قشم جهت اخذ اعترافات اجباری مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته و سرش نیز شکسته است و به مدت هفت روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات بندرعباس بوده و پس از آن به زندان بندرعباس منتقل شده است.

اسلم اتهامات مطروحه علیه خود را با وجود شکنجه های جسمی و روحی رد کرده و به دلیل بی گناهی از ۱۶ فروردین ماه تا ۲۷ فروردین دست به اعتصاب غذا زده است.

علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان اتهامات اسلم صدیقی را عضویت در «گروه های مسلح مخالف نظام» (جیش العدل)، «دارای سوابق ضد امنیتی و کیفری»، «سرقت مسلحانه» و «کلاهبرداری» در چند استان اعلام کرده است در حالی که وی اتهامات مطروحه علیه خود را رد کرده است.

گفتنی است که اسلم در ۲٣ آذر ماه ۱۴۰۱، با اتهامات تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند توسط نیروهای امنیتی در ایرانشهر بازداشت شده بود و در روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ در زندان مرکزی زاهدان از طریق زدن رگ دست خود اقدام به خودکشی کرده بود و روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد و پس از آن از به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*