اداره، کمک و بازسازی بلوچستان توسط خود ملت بلوچ پس از سیل در غیاب جمهوری اسلامی ایران

رسانک/ در اثر سیل اخیر در بلوچستان، بسیاری از زیر ساخت ها، راه ها و زمین های کشاورزی نابود شده و چندین نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند. 

در حالیکه راه دسترسی بسیاری از روستاها مسدود شده و دسترسی مردم مخصوصا بیماران به دریافت خدمات، درمان و تجهیزات پزشکی قطع شده، وزیر امور خارجه رژیم جمهوری اسلامی ایران سخن از کمک به «سیل زدگان امارات» کرده است.

علیرغم پیش بینی بارندگی های سیل آسا، مسئولین و حاکمان رژیم جمهوری اسلامی ایران نه تنها جهت پیشگیری از عواقب آن هیچگونه آمادگی نداشته‌اند بلکه حتی کمک‌های مردمی مناطق مختلف کشور هم توسط نیروهای سپاه در مناطق بلوچ نشین ضبط می گردد.

در زمانیکه مسئولین رژیم هیچ برنامه ای جهت رفع مشکلات مردم ندارد، در غیاب مسئولان و مقامات رژیم جمهوری اسلامی ایران، ملت بلوچ به صورت خودجوش، بدون داشتن رهبر یا پیشوای سیاسی، خود همه موارد را به دست گرفته و در حد امکان به توزیع منابع و اقلام در میان سیل زدگان پرداخته و  با دستان خالی در حال بازسازی جاده ها خصوصاً در روستاها هستند.

این همیاری مردم در نبود دولت مرکزی نمونه بسیار خوبی از یک حکومت مردم بر مردم است که می‌توان آن را یک تمرین بزرگ برای آینده و بدست گرفتن حاکمیت ملی عنوان کرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*