مولوی ساداتی در انتقاد به اظهارات اهانت آمیز امام جمعه زابل: سخنان تحریک آمیز نفعی ندارد

به گزارش رسانک، روز جمعه ٣١ فروردین ماه ۱۴۰۳، مولوی سید عبدالصمد ساداتی در اشاره به فضای امنیتی استان و صحبت‌های توهین آمیز امام جمعه زابل، این سخنان را بی اساس و آزار دهنده دانست و خاطرنشان کرد این اظهارات نیاز مردم استان نیست بلکه مطالبه حقوق شهروندی است.

امام جمعه سراوان گفت: اختلاف رای و نظر در امور سیاسی و اجتماعی و نقد و انتقاد یک امر بدیهی و مسلم و بلکه سازنده است اما آنچه مذموم است سخنان بی اساس و اهانت و دامنه دار کردن مناقشات است که هرگز خدمت به مردم نیست.

مولوی ساداتی تصریح کرد: سخنان نسنجیده و بی اساس، آزار دهنده و فایده ای ندارد که آقای عزیزی نسبت به مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان مطرح کرد از یک عالم دینی به دور از انتظار است و یا از ناآگاهی است.

وی بیان کرد: شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید هم منادی وحدت و زندگی مسالمت آمیز هستند و هم برای همه خیرخواهی دارند و از خشونت و تندروی برحذر داشته اند.

رییس شورای عالی علمای سراوان افزود: نقش آفرینی بزرگان و عقلای قوم، اهل قلم و نخبگان استان باید در جهت حفظ امنیت و آرامش با در نظر گرفتن مطالبات و رعایت حقوق شهروندی و رفع مشکلات باشد، توسعه زیرساخت ها و این همه بیکاری که وجود دارد مورد توجه باشد که بسیار با اهمیت است.

مولوی ساداتی ابراز داشت: احساسات دیگران را باید مراعات کرد، انتقاد سالم و سازنده مفید است اما آنچه باعث جریحه دار کردن عواطف و احساسات دیگران باشد انتقاد سالم و قابل قبول نیست.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه ٢٢ فروردین ماه، مجتبی عزیزی امام جمعه اهل تشیع زابل در مراسم نماز عید فطر با اهانت به مولوی عبدالحمید، مجموعه مکی زاهدان را «جریان صهیونیستی خبیث» خوانده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*