نجات هفت کودک گرفتار در سیل توسط قایق‌های مردمی بدنبال عدم توجه مسئولین

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، ده نفر از جمله هفت کودک اهل روستای تلمیشان در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک، گرفتار سیل در رودخانه کهیر شده بودند که پس از تماس‌های مکرر اهالی با مسئولین ستاد بحران و هلال احمر و عدم توجه آنها نهایتا توسط قایق‌های اعزامی مردم شهر کنارک نجات پیدا کردند.

از هویت این کودکان که جملگی زیر ۱۲ سال و از اهالی روستای تلمیشان در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک بودند تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، صبح چهارشنبه این هفت کودک از دانش‌ آموزان یک مدرسه به همراه یکدیگر برای تماشای سیل به رودخانه کهیر رفته بودند که با طغیان رودخانه در سیل گرفتار شده و به بالای درختان موجود در رودخانه پناه برده بودند.

گفته می‌شود که اهالی منطقه برای نجات این کودکان به قایق نیاز داشته‌اند و علیرغم تماس مکرر به ارگان‌های دولتی از جمله هلال احمر، آتش نشانی، بخشداری و فرمانداری هیچ توجهی به درخواست آنها جهت اعزام تیم کمک و قایق صورت نگرفته و اهالی روستا با تماس به بستگان خود در کنارک درخواست کمک کردند که آنها با اعزام یک قایق موتوری ماهیگیری به روستا آمده تا اینکه حوالی غروب موفق به نجات این کودکان شده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*