جان باختن سوختبر مجروح در پی برخورد خودروی سوختبر با یک خودروی تانکر در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک خودروی سایپا سوختبر با یک دستگاه خودروی سنگین تانکر و سقوط خودروی سوختبر به داخل دره در محور سرباز به راسک حد فاصل روستای فیروزآباد، یک شهروند بلوچ که با خودروی سوختبر بصورت مسافر سوار شده بود، جان خود را از دست داده و راننده خودروی سوختبر نیز مجروح شده بود، در مسیر بیمارستان جان خود را از دست داده است.

هویت این شهروند سوختبر، “عبدالباسط بلوچ” فرزند محمد و اهل روستای جنت کلگ واقع در بخش کیشکور از توابع شهرستان سرباز عنوان شده و هویت دیگر شهروند جان باخته، “یوسف پایدار”، ١٧ ساله، فرزند عبدالستار، دانش آموز سال یازدهم رشته علوم انسانی مدرسه علامه طباطبایی شهر راسک و اهل روستای فیروزآباد از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در نقاط مختلف بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً به آن روی آورده اند که گاهاً خطراتی همچون تصادف و واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی جان آنها را تهدید می کند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*