انتقاد امام‌ جمعه موقت زاهدان، از سخنان وحدت‌ شکن و توهین‌ آمیز امام جمعه اهل تشیع زابل

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالغنی بدری، امام جمعه موقت زاهدان قبل از سخنرانی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در سخنرانی خود از صحبت‌های توهین آمیز مجتبی عزیزی، امام جمعه اهل تشیع زابل نسبت به مجموعه مکی، به شدت انتقاد کرد.

مولوی بدری گفت: بعد از جنایت جمعه خونین زاهدان قلب مردم زخمی شده و نیاز به التیام دارد نه اینکه بجای مرحم به محبوب ترین شخصیت های این مردم که مورد احترام همه هستند توهین شود. ما در شب های گذشته که مراسم ختم قرآن بود و یا نماز عید فطر دیدیم که علیرغم محاصره بودن از چهار طرف ولی مردم از چه فیلترهایی می‌گذرند و خود را به این مراسم می‌رسانند.

وی ادامه داد که این مسئولان باید متوجه بشوند که این مردم چه می‌خواهند و تمایل قلبی آنها چیست. شخصیت هایی که مردم به آنها محبت دارند چه کسانی هستند.

مولوی بدری اضافه کرد که ما از مردم زابل گلایه نداریم ولی کاش آنها هم می‌توانستند و این حق را داشتند که خودشان، امام جمعه شان را انتخاب کنند و حق داشتند که بگویند پشت سر چه کسی نماز می‌خوانند. اما نمی‌دانیم برخی از طریق چه کانال ها و واسطه هایی آمده‌اند و اینگونه مناصب (امامت جمعه) را گرفته‌اند که نه وحدت سرشان می‌شود و نه مقدسات مردم را می‌دانند و همیشه بدترین توهین ها را انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت زاهدان اظهار داشت که مسجد مکی متعلق به همه مردم ایران است و بازدیدهای مسافران نوروزی از سراسر ایران گواه این است که این مجموعه تا چه اندازه محبوبیت دارد و دلیل آن در کنار مردم بودن و بیان شدن حرف مردم می‌باشد اما برخی این وحدت و همدلی را نمی‌توانند تحمل کنند و عقده‌ها را خالی می‌کنند.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه ٢٢ فروردین ماه، مجتبی عزیزی، امام جمعه اهل تشیع زابل در مراسم نماز عید فطر با اهانت به مولوی عبدالحمید، مجموعه مکی زاهدان را “جریان صهیونیستی خبیث” خوانده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*