وضعیت نامناسب معلمان خرید خدمات در بلوچستان و بیگاری کشیدن آموزش و پرورش از این قشر

به گزارش رسانک، هزاران معلم خرید خدمات در نقاط مختلف بلوچستان بدلیل بی توجهی مسئولان به زندگی و کار آنها در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار گرفته و دچار چالش‌های عدیده‌ای شده‌اند.

گفته می‌شود که این معلمان علیرغم اعتراضاتی که در طول ماه‌های اخیر داشته اند همچنان مورد بی توجهی و بی‌تفاوتی مسئولان می‌باشند و نه از حقوق کافی و به موقع و نه مزایای دیگر همچون بیمه بهره‌مند هستند.

در همین راستا، بسیاری از آنان به روستاهای دوردست مرزی منتقل شده‌اند و حتی برای رفت و آمد به مدرسه نیز با مشکلات جدی مواجه هستند و حقوق آنها هر چند ماه به صورت محدود واریز می‌شود بطوریکه بسباری از آنان حتی از سال گذشته تحصیلی (١۴٠١_١۴٠٢) نیز از اداره آموزش و پرورش طلب دارند و در سال کنونی نیز معوقات حقوق زیادی دارند.

گفتنی است که روز ١٨ آذر ماه ۱۴۰۲، معلمان خرید خدمات آموزشی در مناطق مختلف استان بلوچستان و سیستان با اعتصاب گسترده و حاضر نشدن سر کلاس های درس خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و دریافت حقوق و معوقات خود شده بودند که توسط مدیران و حراست ادارات آموزش و پرورش شهرستان های سرباز و راسک تهدید به اخراج، لغو ابلاغیه و جابجایی به مناطق دوردست و مرزی شده بودند.

لازم به ذکر است که این معلمان در ٢٠ آذر ماه ۱۴۰۲، به دنبال پرداخت نشدن حقوق و بیمه در مقابل فرمانداری شهرستان راسک نیز تجمع کردند ولی با گذشت چهار ماه، همچنان هیچگونه تغییری در وضعیت شان بوجود نیامده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*