تکمیلی-عمادالدین ملازهی از زندانیان سیاسی سابق با تیراندازی افراد مسلح کشته شد

عمادالدین ملازهی از زندانیان سیاسی سابق با تیراندازی افراد مسلح کشته شد

به گزارش رسانک، عصر امروز یکشنبه ١٩ فروردین ماه ۱۴۰۳، یکی از زندانیان سابق بلوچ در روستای انزا از توابع شهرستان سرباز در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس و اصابت چندین گلوله کشته شد.

هویت این شهروند بلوچ، “عمادالدین ملازهی” ٣٩ ساله، فرزند عبدالمجید و اهل روستای انزا از توابع شهرستان سرباز عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عمادالدین قبل از غروب آفتاب در روستای انزا توسط سرنشینان یک خودرو مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و با اصابت چندین گلوله و در مسیر درمانگاه شهر کلات جان خود را از دست داده است.

این زندانی سابق در اسفند ماه سال ١٣٨٨ برای اولین بار در شهر کلات (سرباز) توسط نیروهای اداره اطلاعات همراه با خشونت بازداشت و حدود سیزده ماه زیر شدیدترین شکنجه ها در بازداشتگاه این نهاد در زاهدان قرار داشت و چهار سال در زندان زاهدان بسر برد و در سال ٩٣ بدون صدور هیچگونه حکمی از سوی دادگاه آزاد شد.

وی در آذر ماه سال ١٣٩۵ در حالی که برای یک کار شخصی به سراوان رفته بود هدف سوء قصد نیروهای امنیتی قرار گرفت ولی دوست وی، “خلیل جهاندیده” مورد اصابت سی و یک گلوله و تیر خلاصی قرار گرفت و جان خود را از دست داد و پس از ناکامی نیروهای امنیتی، عمادالدین توسط انها بازداشت و به زندان سراوان منتقل شد.

عمادالدین بعد از مدتی در جلسه دادگاه به پانزده سال حبس محکوم شد که پس از اعتراض به ده سال تقلیل یافت و پس از اعتراض دوباره با وثیقه یکصد و پنجاه میلیونی آزاد و با رای تجدید نظر تبرئه شد و پس از آنکه مدتی در خارج از کشور بسر برد، دوباره به کشور برگشت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*