تکمیلی-بازداشت یک شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی و سپس یورش به منزلش در شهرستان سراوان

بازداشت یک شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی و سپس یورش به منزلش در شهرستان سراوان

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی پس از آنکه یک شهروند بلوچ را بدون ارائه حکم قضایی در شهر سراوان بازداشت کردند به منزل وی در روستای پرکنت واقع در سه کیلومتری این شهر یورش برده و پس از ساعت‌ها بازرسی منزل وسایل شخصی از جمله گاوصندوق و تلفن‌های همراه اعضای خانواده وی را با خود بردند.

هویت این شهروند بلوچ، “دانیال ملکی”، ٣٢ ساله فرزند لعل بخش و اهل روستای پرکنت از توابع شهرستان شستون (سراوان) عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای لباس شخصی پس از آنکه دانیال را در داخل شهر سراوان بدون ارائه حکم قضایی بازداشت کرده‌اند حوالی ساعت ۲:۳۰  بعد از ظهر، با چندین خودروی پلاک شخصی و نظامی پس از یورش به روستای پرکنت شستون (سراوان)، منزل وی را مورد بازرسی چند ساعته قرار داده‌اند.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی بدون هیچگونه توضیح و ارائه حکم قضایی وارد منزل شده‌اند و پس از بازرسی منزل گاوصندوق و تلفن‌های همراه اعضای خانواده دانیال را با خود برده‌اند.

گفتنی است که دانیال شغل صرافی انجام می‌دهد و اقامت کویت را نیز دارا می‌باشد که به تازگی به بلوچستان برای دیدن خانواده‌اش آمده و پس از پیگیری های مکرر نزدیکان وی هیچ یک از نهادهای امنیتی و قضایی شهرستان سراوان پاسخگو نبوده‌اند و این امر موجب نگرانی خانواده وی شده است.

از اتهام این شهروند و علت یورش نیروهای امنیتی به منزل وی تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*