گزارشی کوتاه در رابطه با درگیری های جیش العدل در چندین نقطه بلوچستان

به گزارش رسانک، بامداد امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، نیروهای جیش العدل به چند مقر نظامی و انتظامی در چابهار و راسک حمله کرده و مسئولیت آن را بر عهده گرفت و در بیانیه ای اعلام کرد که کلانتری ۱۱ چابهار، ستاد فرماندهی سپاه پاسداران در چابهار و راسک، دریابانی چابهار، پلیس آگاهی چابهار و پایگاه محلی سپاه پاسداران در محور راسک به سرباز را تصرف کرده است.

در این میان ویدئوهایی نیز منتشر شد که اعضای جیش العدل به انبار تسلیحات سپاه رسیده و آن را بطور کامل در اختیار گرفته اند اما با گذشت بیش از ۱۳ ساعت هنوز ابعاد دقیق درگیری نیروهای سازمان جیش العدل با نظامیان جمهوری اسلامی ایران در دو شهر راسک و چابهار آشکار نشده و مقامات رژیم همچون گذشته در حال انتشار گزارش های ضد و نقیض هستند.

مقام های حکومتی کشته شدن ۱۶ تن از اعضای جیش العدل و ۱۱ تن از نیروهای نظامی حکومتی را تایید کرده‌اند و جیش العدل نیز این روایت را «مضحک» خوانده و گفته حداقل ۲۰۰ تن از نیروهای حکومتی را در شش نقطه کشته است.

مقام های نظامی ایران همچنين در سخنانی ضد و نقیض همزمان از «پایان» درگیری و «ادامه عملیات» خبر داده اند و گزارش های دریافتی از چابهار و راسک نشان می‌دهد که جو این شهر به شدت امنیتی است و ورودی و خروجی و خیابان های این شهرها توسط نیروهای امنیتی مسدود شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*