تأیید کشته شدن یک نیروی نظامی در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در محور خاش_ایرانشهر/ کشته و زخمی شدن چهار بلوچ در تیراندازی کور نیروهای نظامی پس از هدف قرار گرفتن

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، هویت یک تن از نیروهای نظامی کشته شده در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سمت دو خودروی لندروز و هایلوکس نیروهای نظامی مرصاد در دو راهی ایرندگان در محور خاش به ایرانشهر اعلام و تأیید شد.

رسانه‌های حکومتی هویت این نیروی نظامی را ستوان دوم “محمد ذخیره”، متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای از توابع شهرستان هامون، از یگان تکاوری عنوان کرده‌اند که بر اثر اصابت گلوله و بدلیل شدت جراحات وارده و خونریزی قبل از رسیدن به مراکز درمانی کشته شده است.

گفتنی است که بدنبال تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سمت خودروی این نیروها، آنها اقدام به تیراندازی کور به سمت خودروی یک خانواده بلوچ کرده‌اند که در پی آن یک کودک بلوچ کشته و سه نفر دیگر از اعضای خانواده وی زخمی شده‌اند.

هویت کودک کشته شده در تیراندازی نیروهای نظامی، “فاطمه بامری” یک ساله، فرزند محمد و هویت اعضای مجروح شده این خانواده، “محمد بامری”، ۲۷ ساله، فرزند جان محمد، “حسن بامری”، ۳۰ ساله فرزند جان محمد و “زینب بامری”، ۲۱ساله فرزند علی، جملگی اهل محمدان ایرانشهر عنوان شده‌اند.

لازم به ذکر است که رسانه‌های حکومتی بر خلاف واقع مدعی شده‌اند که “افراد تروریست‌” به سمت خودروی شهروندان بلوچ تیراندازی کرده و باعث کشته شدن یک کودک شده‌اند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

(عکس از آرشیو)
@rasanknews

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*