کشته شدن یک نیروی نظامی و یک شهروند بلوچ در طی درگیری مسلحانه در حوزه خاش

به گزارش رسانک، شامگاه روز گذشته ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی درگیری مسلحانه نیروهای نظامی با سرنشینان سه خودرو در روستای نادرآباد شهرستان خاش یک شهروند بلوچ و یک نیروی نظامی با اصابت گلوله در این درگیری مجروح شده و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و دو شهروند دیگر بلوچ نیز بازداشت شدند.

هویت شهروند بلوچ کشته شده، «ناصر میربلوچزهی» اهل خاش و هویت نیروی نظامی کشته شده، سروان «محمد مهدی نجاتی‌ نیا» اهل روستای النگ شهرستان کردکوی استان گلستان و سرپرست گروهان «چاهندو» هنگ مرزی میرجاوه عنوان شده است.

هویت یکی از شهروندان بازداشت شده، «صدام گمشادزهی» فرزند منصور اهل و ساکن گشت از توابع شهرستان سراوان و از هویت دیگر شهروند بازداشت شده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

شامگاه روز گذشته نیروهای نظامی مرزبانی سه خودرو را از منطقه مرزی روتک تحت تعقیب قرار داده و در محدود روستای نادرآباد در کمینی از پیش طراحی شده توسط گروهان «چاهندو» هنگ مرزی میرجاوه به سمت آنها شلیک کرده که با شلیک متقابل سرنشینان مسلح سه خودرو انجامیده است.

در پی این درگیری یک شهروند بلوچ با اصابت سه گلوله از ناحیه دست، پا و شکم بشدت مجروح و بازداشت شده و سرپرست گروهان نیروهای کمین نیز با اصابت یک گلوله به ناحیه سر بشدت مجروح شده و هر دو مجروح در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته منابع آگاه، افراد مسلح سرنشینان مسلح تحت عنوان حاملان مواد مخدر مورد تعقیب و کمین نیروهای مرزبانی قرار گرفته شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*