بلوچستان در صدر آمار تلفات جاده‌ای طی سه سال گذشته

رسانک/ بر اساس آمارهای پزشکی قانونی در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۲۸ نفر در بلوچستان و سیستان، ۱۱۱ نفر در فارس، ۸۹ نفر در استان کرمان در تصادفات جاده ای، جان خود را از دست داده‌اند. در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ نیز، ۱۲۴ در بلوچستان و سیستان، ۹۴ نفر در فارس و ۹۲ نفر در کرمان جان خود را از دست دادند. همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز، استان های فارس، کرمان و بلوچستان و سیستان به ترتیب ۹۹،۹۵ و ۸۶ کشته را در تصادفات نوروزی به خود اختصاص داده‌اند.

نبود بزرگراه، آزادراه، جدا نبودن لاین های رفت و برگشت، فقدان جاده های استاندارد و حتی آسفالت نبودن بسیاری از مسیرها، از عواملی است که رتبه نخست میزان مرگ و میر در تصادفات نوروزی را به استان بلوچستان و سیستان تخصیص داده است.

طبیعت زیبا و بکر بلوچستان همه ساله پذیرای گردشگران از سایر مناطق ایران و جهان است ولی در سایه بی کفایتی مسئولین و نبود مدیر دلسوز و کارامد، این پتانسیل بالای گردشگری به حالت بالفعل درنیامده است.

در حالی که احداث مسیرهای مواصلاتی استاندارد و مناسب، ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی بین شهری و تسهیل در شرایط سفر شهروندان از وظایف هر دولتی است، رژیم جمهوری اسلامی ایران، بدون توجه به نبود زیرساختها در استان بلوچستان و سیستان، تنها به توسعه مناطق مرکزی ایران می پردازد و همین امر منجر به ایجاد نشدن منابع درامدی گردشگری و بروز حوادث جانی برای مسافران در این استان گردیده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*