مولوی عبدالحمید: بیداری مردم ایران نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد/ رانندگان برای حفظ جان خود و دیگران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٣ فروردین ماه ١۴٠٣، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ،امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت، این علامت بیداری مردم ایران است که آیندۀ خیلی روشن و درخشانی را به آنها نوید می‌دهد. برخی مشترکات مسائل نشان می‌دهند که مردم ایران توانایی و شایستگی‌های بسیار خوبی دارند که اگر به این مردم اعتماد می‌شد و از این توانایی‌ها کار گرفته می‌شد می‌توانستند این کشور را تبدیل به گلستان کنند.

وی افزود: “اگر به زنان ایرانی میدان داده شود می‌توانند کشور را بسازند. الله تعالی این توانایی را به زنان و مردان ایرانی داده است. بنده تعارف نمی‌کنم، بلکه این سخنان را از روی شناختی که دارم می‌زنم؛ حالا اگر کسی این دیدگاه و شناخت بنده را رد کند بنده ناراحت نمی‌شوم، اما شناخت بنده این است که تمام مردم ایران، اعم از اقوام و مذاهب، جزو بهترین ملت‌های دنیا هستند.”

امام‌ جمعه دزاپ (زاهدان) در ادامۀ سخنان‌شان رانندگان را به «رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی» توصیه کرد و گفت: توصیۀ بنده به تمام رانندگان آن است که به‌خاطر امنیت جان خود و سایر کسانی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: “به سوختبران عزیز به‌ صورت ویژه توصیه می‌کنم که رانندگی با سرعت غیرمجاز در جاده‌ها ممنوع بوده و به‌ خطر انداختن جان خود و دیگران حرام است. از لحاظ شرعی کسی که با سرعت غیرمجاز رانندگی بکند و این رانندگی منجر به کشته‌شدن دیگران بشود، این راننده «قاتل» محسوب شده و مرتکب «قتل خطا» شده است.

وی در ادامه افزود: به مسئولان جایگاه‌های سوخت در استان نیز توصیه می‌شود حتی‌الامکان مسافرانی را که از راه‌های دور می‌آیند و خسته هستند و مخصوصاً وقتی زن و بچه با آنها همراه است، برای تهیه بنزین در جایگاه‌های سوخت معطل نکنند. این مسافران مهمان ما و بلوچستان هستند. اگر جایی مسافری برای غذا و سایر نیازهایش سرگردان است شما مردم استان همت کنید و نیازهایش را تأمین کنید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*