مصادره محموله کمک‌های مردمی دستکم ۱۹ تریلی برای سیل زدگان دشتیاری توسط سپاه در چابهار

به گزارش رسانک، شامگاه ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، سپاه پاسدان محموله کمک‌های مردمی دستکم‌ ۱۹ تریلی شامل دارو، شیرخشک و مواد خوراکی و‌ بهداشتی، پتو، پوشاک و. .. که از نقاط دیگر کشور توسط خیرین برای سیل زدگان بلوچستان ارسال شده بود را بدون دلیل توقیف، مصادره و در انبارهای خود دپو کرده است.

بر اساس این گزارش، این کمک‌های مردمی که با ۱۹ تریلی و ۱۰ دستگاه تویوتا وانت لندکروز به چابهار ارسال شده بود و قرار بود میان خانواده های سیل زده توزیع شود هنگام ورود به چابهار توسط نیروهای سپاه و با حکم دادستانی این شهر ضبط و مصادره شده و حتی مسئول سوله ای که این کمک ها به آدرس آنجا ارسال گردیده را هم برای مدتی کوتاه بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که خانوادها و کودکان شیرخوار بسیاری در مناطق سیل زده دشتیاری و تلنگ نیاز فوری به این کمک ها دارند و در شرایط بحرانی قرار دارند.

گفته می‌شود که سپاه پس از مصادره این بارها، اموال کمکی را در انبارهایی در مجاور بیمارستان امام علی چابهار ذخیره و دپو کرده و با وجود پیگیری‌های انجام شده کماکان از تحویل این اقلام به مردم سیل زده خودداری کرده است.

لازم به ذکر است که دستگاه و ارگان های دولتی در روزهای بحرانی سیل از کمک به مردم سیل زده بلوچستان خودداری کردند بطوری که خود مردم از نقاط مختلف کشور کمک‌های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری و برای سیل زدگان ارسال کرده اند.

(عکس از آرشیو)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*