جزئیاتی از شهروند بلوچ کشته شده در چابهار که از بازداشت‌شدگان اعتراضات خیزش ١۴٠١ در چابهار بود

به گزارش رسانک، روز گذشته ٢۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، “نعیم اربابی” از معترضین بازداشت شده اعتراضات “زن، زندگی، آزادی” که در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ در چابهار بازداشت شده بود، در منطقه آزاد تجاری شهر چابهار در پی یورش چهار فرد مسلح راکب دو موتورسیکلت با شلیک مستقیم از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

“نعیم اربابی”، ۲۸ ساله، فرزند اعظم معروف به خیرمحمد، اهل اسدآباد ایرانشهر و ساکن چابهار بود که در اعتراضات ١۴٠١ در روز ۶ مهر ماه ۱۴۰۱، به همراه جمعی از معترضین از جمله نظام هوت و منصور حوت بازداشت و ۱۵ روز پس از انتقال به زندان مرکزی زاهدان با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

وی چند ماه بعد نیز در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱، به دادگاه کیفری با ریاست “حسین قنبری” احضار شده بود. او همچنین در تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای آگاهی چابهار در کنار ساحل بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته شده بود که گزارش شکنجه شدن وی به همراه ویدئویی که خود در آن صحبت می‌کرد و از شکنجه شدنش توسط نیروهای نظامی خبر می‌داد منتشر شده بود.

گفتنی است که نعیم فردی بی حاشیه بوده و مشکل یا اختلاف شخصی با کسی نداشته و وی با توجه به بازداشت‌ و احضار‌های مکرر همچنان در صفحه های مجازی منتسب به خودش مشغول فعالیت سیاسی بود و گمان می‌رود توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده باشد.

از هویت و انگیزه ضاربان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

توضیح: ویدئو مربوط به شکنجه‌های نعیم در تاریخ ١٩ اسفند ماه ۱۴٠٠ می‌باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*