کشته و زخمی شدن چهار نفر بدنبال تیراندازی نیروهای نظامی در درگیری با یک خودرو در دلگان

به گزارش رسانک، صبح امروز پنجشنبه ٢۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، در پی کمین و تیراندازی نیروهای نظامی در ایست و بازرسی روستای پِنگ واقع در محور مواصلاتی زهکلوت به دلگان یک شهروند بلوچ و یک نیروی نظامی کشته و یک شهروند بلوچ و یک نیروی نظامی دیگر زخمی شدند.

هویت شهروند کشته شده “مسافر بامری (مرادخانی)” فرزند غلامحسین و برادر عیدمحمد معروف به (عیدوک بامری) اهل روستای چاه میرَک واقع در شهرستان دلگان و هویت شهروند بلوچ مجروح و بازداشت شده “محمود گلزاری”، ٢٣ ساله و اهل دلگان عنوان شده است.

هویت نیروی نظامی کشته شده، “یونس محمدی” و هویت فرد مجروح شده “امیدرضا دستجردی” که از ناحیه دست و پهلو مجروح شده، عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی یگان تکاوری ١١۵ زهکلوت پس از کمین کردن برای مسافر بامری، بدون هیچگونه هشداری به سمت خودروی خالی از بار پژو پارس وی تیراندازی کرده‌اند که در تبادل آتش بین آنها و نیروهای نظامی مسافر کشته و همراه وی پس از مجروح شدن، توسط نیروهای نظامی بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*