آمارهای ارائه شده سیل‌زدگان از سوی نهادهای دولتی در بلوچستان

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، “مهدی سجادی”، مدیرعامل جمعیت هلال احمر بلوچستان و سیستان در اظهاراتی گفت که سیلاب در جنوب بلوچستان، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۹۱ خانوار شامل ۵۹ هزار و ۲۸۷ نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

گفتنی است بارندگی‌‌ها در بلوچستان، از ششم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که سرریز شدن سدها و بروز سیلاب، خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی در این استان را به دنبال داشت.

در این گزارش همچنین آمده است که بارش‌ها منجر به وقوع آبگرفتگی و سیلاب در ۱۶ شهرستان و ۱۹۴۷ روستا در بلوچستان شد و همچنین مسدود شدن راههای ارتباطی و آسیب پل‌ها، آبگرفتگی منازل در جنوب این استان و سرریز شدن سدهای مخزنی را در پی‌ داشت.

لازم به ذکر است علاوه بر اینکه میزان خسارات و خرابی های سیل و تعداد شهرها، روستاها و همچنین تعداد افرادی که تحت تاثیر سیل قرار گرفتند بسیار بیشتر از آمار اعلام شده از سوی مسئولین رژیم جمهوری اسلامی ایران است، عملکرد رژیم در کمک به مناطق سیل‌زده و فراهم کردن تسهیلات و همچنین حضور دیرهنگام مسئولان در این مناطق، انتقادهای بسیاری را متوجه رژیم و نهادهای مسئول کرد به گونه ای که اگر کمک های مردمی و‌ سوختبران در مناطق سیل زده نبود، مردم دچار مشکلات بسیار بزرگتری می شدند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*